Ting som hjelper når treningsmotivasjonen daler!

Ting som hjelper når treningsmotivasjonen daler!

Skal vøre ærlig å si at det ikke er mye som får motivasjonen min for å trene til å dale, så tipsene mine under handler nok like mye om hvordan jeg OPPRETTHOLDER motivasjonen.

FOR

Bare det å snu setningen mer positiv fra hvordan unngå til hvordan holde den oppe gjør jo sitt, sant? 🙂

Her har du mine beste triks!

Start ett nytt treningsprogram regelmessig, eller ta del i en gruppe som gir deg energi!

Jeg holder meg til ett treningsprogram. Når jeg ikke får utbytte av det lenger i form av utvikling skifter jeg. Det vil si av og til etter 8 uker, men oftest rundt 10-12 uker. Dette holder meg gående og det forplikter å følge oppsett mengde, og motiverer å se at jeg blir sterkere og sterkere.

I våre kurs ser jeg at for mange er det å ha en heiagjeng og være en del av en gruppe med samme mål som er motivasjonstriggeren. Her kan du også bli med om du vil! Klikk her for påmelding som er åpen nå!  

Bryt mønsteret!

Er jeg lei av å løpe finner jeg på noe som utfordrer kondisjonen min minst like mye. Dette kan jeg gjøre siden jeg ikke har noe mål om å bli raskest mulig på mila eller marathon. Det viktigste for meg er å ha generell god kondisjon slik at jeg kan bli med venninner på deres løpeaktiviteter når jeg bli invitert på det.

Her har du to av mine favoritt økter for tiden som jeg kjører i stedet for en cardio økt 1-2 ganger i uken nå. 


Sett deg et mål og tren på en måte som fører deg dit!

Du får ikke fitnesskropp av å løpe marathon. Du får heller ikke synlige mageruter uten å forbrenne fett. Du må altså trene etter målet ditt!

Har du ikke kunnskap om hvordan du trener etter ditt mål er det viktig å skaffe seg den kunnskapen; enten ved å lese deg opp eller kjøpe deg hjelp. Som jeg med min coach. Selv om jeg hadde kunnskap om trening lett tilgjengelig hadde de ikke kompetanse til hvordan forme fitnesskroppen,. Derfor skaffet jeg meg en fitnesscoach.

Stå i det!

Motivasjonen går i bølger, men det verste du kan gjøre for å ikke oppleve fremgang og resultater er å hoppe og sprette for mye mellom programmene og treningsformene. Bestemt deg for hva du vil og tren deretter. Sett deg små og målbare mål – gjerne dag for dag. I dag skal jeg gå meg en tur i lunsjen. I morgen skal jeg løpe hjem fra jobb. Gjør deg selv til en  mester i å klare å gjennomføre det du har bestemt deg for med å sette realistiske treningsplaner for deg selv. Du vet hva du har maktet tidligere. Sett lista deretter, og med et miniløft i riktig retning.

Jeg heier! Og via våre kurs kan du få mine heiarop hver dag om du vil!

Ønsker deg en strålende dag. Vi snakkes her snart igjen! 🙂

av Evy Therese aka Fitnessfrue