Slik legger du garantert på deg i påsken!

Slik legger du garantert på deg i påsken!

Har du pakket bilen og bagasjerommet fylt av godsaker og skiutstyr? 

Eller planlegger du herlig hjemmepåske, med restaurantbesøk og forhåpentligvis en utepils i sommersola?

Her har du mitt hotteste tips til hvordan du legger på deg noen kilo i påsken.

  1. Spis en neve godteri fra barnas påskeegg imens du lager deg en kaffikopp før frokost
  2. Fyll sekken med pølser og quick lunsj, hotdog brød, potetgull og sprøstekt løk til skituren som går i 3 km/t i 1 km før du setter deg ned.
  3. Spis skikkelig hjemmelaget fet sos til rødt kjøtt hver dag, og avslutt mer en gjerne med brownies til dessert.
  4. Stek vafler av bare hvetemel til lunsj, og husk godt med brunost og syltetøy på.
  5. Sett frem snopeskåla til tv kosen hver kveld
  6. Ta deg et par pils etter skituren i bakken, og for all del ikke glem et glass vin om kvelden.
  7. Stopp på bensinstasjonen til og fra hytta for raske kalorier i form av hveteboller med sjokolade og en rollerburger

Er jeg frekk nå, {{firstname}}? 

Ja, jeg satte det hele på spissen, men dersom vi kjenner godt etter er vel dette ikke så langt i fra hvordan mange av oss lett gjør det i påsken?

Snopeguri Evy Therese har i alle fall store problemer med å holde seg unna påskesnopet, og de raske kaloriene i bilen til og fra Sunnmøre er helt klar en årgang. 

……OM jeg ikke bestemmer meg for noe annet, som de valgene jeg har tatt for hvordan jeg vil leve.

Så kjedelig, uten kos tenker du kanskje? Nei, på ingen måte. Kos er jo så mangt! 

Det jeg gjør er nemlig å sette et mål for hvordan jeg ønsker min påske skal være, og ikke minst resultere i.

Uansett om det er fri flyt av godsaker som er ønsket, eller om ønsket er å begrense det til et par cheat dager.

Ut fra målet lager jeg en PLAN for når jeg skal spise mest mulig normalt, og hvilke dager/kvelder jeg skal gi meg selv rom for å skeie ut.

Stressende? Nei, ikke i det hele tatt. Fordi jeg ikke må stresse når påsken er ferdig med å trene litt ekstra, eller spise litt ekstra sunt fordi jeg lot alle hemninger fare i påsken.

DEN FØLELSEN ER UBESKRIVELIG!

Jeg prøver med andre ord å leve mest mulig normalt også i ferier. For jeg tar nemlig ikke ferie fra en livsstil!

SÅ, dersom du ønsker å IKKE legge på deg i påsken så følger du DISSE hotte tipsene – i stedet for de ovenfor ☺

  1. Planlegg hva du – og familien/besøket – skal spise i påskeferien. Her kan du bruke vår plan som ligger vedlagt, hvis du vil:) KLIKK FOR PÅSKEPLAN HER!
  2. Bestem deg for NÅR du skal tillate deg litt ekstra
  3. Prøv så godt du kan å holde deg til en skrotdag i påsken – akkurat som du gjør det ellers med lørdag som kosedag.
  4. Handle inn ETTER at du har lagt en plan for måltidene, og husk å kjøpe inn mase deilig frukt og grønnsaker som du kan lage en deilig dip til av mager kesam/krydder/lime/sitron
  5.  Hver mest mulig aktiv – og pass på at du får pulsen opp innimellom.
  6.  Hold på måltidene og unngå småspising. Vi garanterer bedre stemning i spikerteltet om alle barna får i seg næring regelmessig.
  7. Legg inn et par fiskemåltid til middag, og spis mye grønnsaker som holder magen i gang
  8. Vet du at det blir selskap eller middagsbesøk om kvelden dropper du et måltid i løpet av dagen så du har litt å gå på.

Ved å sette seg mål for ferier, på samme måte som man gjør for en vanlig uke, garanterer jeg bedre sommerform følelse når påskeferien er over ☺ I know, for jeg har kjent på begge deler!

Man koser seg like mye når man siller kort om det er frukt- og grønnsaksfat som står fremme som knask i stedet for sjokladen. Bare prøv 😉

God påske, og nyt dagene så batteriene blir ladet. 

Påskehilsen fra Evy som feirer påsken i New York 🙂

29663459_1979847245363060_511371041_n.jpg

PS! Ikke med i ett av våre kurs ennå? Etter påsken kommer det et supert tilbud til deg som får deg i sommerform!