Er du motivert?

Er du motivert?

Solen har gitt de fleste en skikkelig drømmepåske!

Har du kanskje begynt å kjenne på vårfølelsen? Lengselen etter å kaste vinterjakken og gå inn i en sesong der alt går litt lettere, dagene føles lengre og man får mer overskudd.

Har det begynt å krible i beina etter å knyte på seg løpeskoene og nyte en økt mens fuglene kvitrer?

Eller gruer du deg?

Har du klump i magen for å «komme i gang». Vet du at du innerst inne har vondt i viljen? Det er ingen god følelse, og når den først kommer, blir det mange kjipe tanker.

Du, det er helt vanlig å miste motivasjonen.
Denne følelsen kan alle kjenne seg igjen i, uansett hva de driver med.

Derfor har jeg skrevet denne e-posten til deg slik at du kanskje kan få litt inspirasjon som kanskje kan hjelpe deg opp av «sumpen»?

For det er ikke enkelt å komme seg inn i en flytsonen der treningsrutiner og nytt kosthold er en naturlig del av livet, og resultatene kommer på løpende bånd.

Uansett hvilen aktivitet du har drevet med tidligere (og nå), så husker kroppen og hjernen følelser Derfor er det viktig å finne aktiviteter som gir deg gode assosiasjoner.

Trene med en venn kan også være et godt bidrag hvis det får deg til å gjennomføre med en god følelse.

Viljestyrke er dessuten avgjørende for å komme inn i flytsonen.

Du må rett og slett jobbe for det. Og jobbe hardt. Det er ingen snarveier.

Mange vil late som det er en quick Fix. At det ikke vil kreve noe av det og du vil få resultater uten hard innsats.

Slik er det ikke. For å oppnå resultater og en sterk kropp, må du stå i det over tid. Til og med det korteste kurset vårt, som kun varer i fire uker, krever en skikkelig innsats av deltakerne for at de skal få resultater.

Like viktig er det at du tilpasser treningen din til din egen livssituasjon.

Du må finne balansen du trives med for at du ikke skal gå ut for hardt og gå på en smell etter to uker.

Her er tre punkter jeg vil anbefale at du ikke hopper over i din mentale prosess:

1. Se etter løsninger fremfor å gå inn i en sirkel av unnskyldninger.
2. Sett et mål.
3. Hvis målet er langsiktig – del det opp.

Vi snakker ofte om treningsmål, men det er fordi det er så avgjørende. Med en gang man har et mål, vil det være viktigere for hjernen din å dra på trening enn å la være. Treningen vil ha en betydning for deg, utover å bare gjennomføre.

Og i denne sammenhengen er det viktig å vite at det en stor forskjell på ønske og mål.

Et mål krever handling. Mål er handlingsplan. Ønske er drøm.

Målet ditt krever et hva, hvordan og når.

Svarene får deg til å sette en plan.

Så – hva er din plan?
Og hva er din drøm?
Hva hindrer deg?
Hva trigget deg?
Hva gir deg de gode følelsene?
Hva gjør at du kommer i flyt?

Hvis du tenker på hvor ekstremt kort livet egentlig er, er det viktig å ta vare å den tiden du har og gjøre det beste ut av det. Hvert eneste valg du tar, teller.

Kroppen du har skal du ha hele livet. Fysisk aktivitet vil gi deg bedre helse og livskvalitet.

Gode treningstanker fra Eat&Train-teamet.