Brenn 1000 kalorier med denne økten – og bli raskere!

Brenn 1000 kalorier med denne økten – og bli raskere!

En knalløkt for deg som gir dobbel effekt!

Eat & Train har egentlig ikke fokus på kalorier alene.

Men vi merker jo at veldig mange av våre medlemmer er opptatt av nettopp dette.

Det viktigste med denne intervalløkten på mølle som vi deler med dere her, er at det er en knallbra økt for å øke hurtighet og kondisjon.

Dersom du vil forbedre tiden din på 10km eller halvmaraton – eller bare bli raskere, rett og slett, kan denne kjøres 1-2 ganger i uken.

Om du skal brenne 1000 kalorier må du kjøre maks på.
Vi har gitt et anslag på hva du bør ligge på.
Men forbrenning vil selvsagt variere ut fra den enkeltes utgangspunkt.

Disse intervallene øker din aerobe kapasitet. Det vil si at målet er å bedre transporten av oksygenet, slik at musklene kan nyttiggjøre seg av oksygenet som er i blodet fra hjertet. En tommelfingerregel er at du skal være i stand å løpe det siste draget like fort som det første.

Here it comes;

Oppvarming:

Jogg i 15 min ( hold fart 10-11 km/t med eventuelt litt stigning, ca 2%).

Intervall drag:

  • 5 min (12 – 13,5++ km/t. Flat mølle eller med litt stigning)
  • 5 min (12 – 13,5++ km/t. Flat mølle eller med litt stigning)
  • 4 min (12 – 14,5++ km/t. Flat mølle eller med litt stigning)
  • 4 min (12 – 14,5++ km/t. Flat mølle eller med litt stigning)
  • 3 min (12,5 – 15,5++ km/t. Flat mølle eller med litt stigning)
  • 3 min (12,5 – 15,5++ km/t. Flat mølle eller med litt stigning)
  • 2 min (12,5 – 16++ km/t. Flat mølle eller med litt stigning)
  • 2 min (12,5 – 16++ km/t. Flat mølle eller med litt stigning)Pause 1,5 minutter mellom hvert drag.

Nedjogg:

15 min ( hold fart 9-11 km/t).

Kos deg!